Bonne année - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Sietske Dantuma - WaarBenJij.nu Bonne année - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Sietske Dantuma - WaarBenJij.nu

Bonne année

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sietske

02 Januari 2008 | Benin, Cotonou

Folle lok en seine yn 2008 en voor de nederlanders onderons een gelukkig nieuwjaar 2008!

De jaarwisseling is hier rustig verlopen, zonder vuurwerk en oliebollen. Omdat mijn gastfamilie niet veel van plan was en waarschijnlijk na middennacht gingen slapen, besloot ik mijn toevlucht in Cotonou te zoeken. Alle Nederlanders waren bij de secetaresse van de Nederlandse Ambassade, Marléne, in Benin uitgenodigd, dus daar zat ik het jaar uit. Daarna had ik met twee andere nederlandse vrijwilligsters, Meike en Esther, om 1uur ergens in cotonou afgesproken en gingen we een ander feest opzoeken,Ik kon niet eerder dan s'ochtends om 7uur, als het weer licht is, weer terug met een taxi naar Calavi dus was wel verplicht de hele nacht door te feesten als ik niet op een bankje in het park wou belanden. (nee mem hoeft niet ongerust te worden, ik mocht altijd buiten onderaan het balkon Marléne wakker roepen en daar slapen). Het is een beetje ingewikkeld verhaal, maar zal het proberen in het kort te vertellen: ik heb een jongen uit Gambon, Larry, leren kennen en hij had een feest in een hotel en daar zouden we met zn allen naar toe. Alleen esther zou 2 Beninoise jongens meenemen en die moesten we eerst nog vragen als zij er mee eens waren. Toen esther met één eindelijk rond 2uur arriveerden was die wel akkoord dus belde ik Larry op dat we kwamen. Hij zou buiten op ons wachten. Maar die ander jongen bleek nu ook direct te kunnen komen( eerst moest ie nog werken en zou later komen, maar dat was weer veranderd. Jah het was allemaal wel heel afrikaans geregeld) en toen die half 3 arriveerde bleek die er niet heen te willen, dus we hadden een probleem. Uiteindelijk ben ik er alleen heen gegaan en hebben de andere een discotheek opgezocht. Het feest was met de gambineese gemeenschap in Benin en ik kende larry en zijn vriend alleen, maar heb me vermaakt daar. Om half 7 hadden we het wel gezien en zochten een zem die ons naar hun huis bracht. Uiteindelijk ben ik niet opeen bankje een ook niet bij Marléne beland, maar heb even geslapen bij Larry voordat ik om 9uur een taxi terug naar Calavi nam, waar ik nog snel ff mijn bed opzocht, voordat we smiddags met de hele familie, en de buren die konden aanschuiven, lekker hebben gegeten. Na het eten weer ff geslapen en voor de verandering, had ik vandaag nog niet gedaan, s'avonds vroeg mijn bed weer heb opgezocht.

De vlechtjes zijn er alweer uit, want begonnen te glijden in mijn haar dus zag je alweer een stuk van mijn eigen haar. Ik kan nog geen foto's plaatsen, want momenteel heeft Larry mijn camera om de foto's op een usb stick te zetten. Heb meer foto's dan voorzien gemaakt, dus zo kan ik wat geheugen legen zodatik ook de laatste maanden nog genoeg foto's maken. Die komen later....

xxxx (in benin is het de gewoonte om 4 zoenen te geven)

  • 02 Januari 2008 - 10:35

    Nienke:

    Hée leuk stukje!
    Folle lok en seine maar kom je ook ffe online?
    Liefs Nienke en Nienke

  • 02 Januari 2008 - 14:36

    Ymkje:

    Hee Sietske!!
    Segend nijjier!!!
    Zo te lezen was jouw oud en nieuw ''feestelijker'' dan de tent in Vwd ;-).
    Groep was aardig uitgedund, Nienke en Nienke waren er alleen, haha..ach, met de feestweek ben je weer van de partij toch? :-p
    He, wens je daar nog een fijne tijd toe!!

    Oant sjen ;-)

    tút,
    Ymkje

  • 02 Januari 2008 - 18:07

    Mem:

    leuk je gisteravond nog even gesproken te hebben. het verhaal nu via de computer wel iets beter gesnapt. Gelukkig weet ik inderdaad niet alles vooraf. Achteraf is het altijd weer een heel leuke en boeiende ervaring.
    groetjes en tut mem

  • 03 Januari 2008 - 18:46

    Arnoud:

    Hallo Sietske, folle lok en seine yn it nije jier. Weet je al waar je op 18 februari zult zijn ? Dan gaan wij van Cotonou richting Nattingou. Staat me bij dat je in Abomey zou zijn. Laat tzt even weten of we nog wat voor je mee kunnen nemen.
    Groetnis, Arnoud

  • 05 Januari 2008 - 13:11

    Werdiena:

    Hee Sietske!
    Jij natuurlijk ook een heel gelukkig nieuwjaar gewenst! :D
    (en ook namens Wouter ;))
    xxxx

  • 06 Januari 2008 - 13:03

    Petra:

    Heej Sietske,doe ek in lokkich nijier!!
    Groetsjes fan Petra

  • 09 Januari 2008 - 11:29

    Nannette:

    Ey Meis!
    How's life? Ben je al vertrokken naar Abomey? Was toch ergens in Januari dat je zou gaan? En hoe bevalt je werk nu?
    Hier bij mij is alles goed. Ben onderhand al weer goed geacclimatiseerd hier, maar mis Benin wel heel erg. Met name het lekkere eten en het relaxte leven...en natuurlijk de zon!
    Succes en spreek je snel ;)

  • 10 Januari 2008 - 08:47

    Bina Visser:

    Hoi Sietske, je kent mij dan wel niet, ik sta een paar uurtjes in de winkel van je heit en mem, maar ik vind het leuk om te lezen wat je daar allemaal beleeft, je mem wees mij op je website vandaar, veel succes daar met alles, groeten van Bina

  • 13 Januari 2008 - 13:57

    Diny:

    Heey meid!

    Leuk verhaal weer;)
    zo te horen vermaak jij je daar wel!
    JIj ook nog een gelukkig nieuwjaar!
    Ik weet niet of mijn sms nog aangekomen is..

    LIefs Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 52211

Voorgaande reizen:

06 December 2013 - 26 Oktober 2014

coschappen in Tanzania

28 Augustus 2011 - 14 Oktober 2011

Canada 2011

04 Mei 2008 - 13 Juli 2008

Vakantiewerk Spanje

06 Oktober 2007 - 28 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: