Ganvié - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Sietske Dantuma - WaarBenJij.nu Ganvié - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Sietske Dantuma - WaarBenJij.nu

Ganvié

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sietske

26 November 2007 | Benin, Cotonou

Afgelopen vrijdag ben ik nr Cotonou gereisd, hier heb ik de dag met Nannette doorgebracht en s'avonds heb ik daar overnacht. De volgende ochtend reisden we gezamelijk weer terug nr Abomey-Calavi. Hier hadden we afgesproken met Diane, een andere Nederlandse die voor stage in Grand Popo zit. Het bleek dat er ook een Beninse collega met haar meekwam, en dus gingen we met zn 4en naar Ganvié, het venetië van Benin. Het is een dorp op palen waar je alleen met een boot kan komen. Het is hier in Benin een van de grootste toeristische attracties geworden, en mag niet ontbreken op je reis volgens de reisgids. Het dorp is ook wel heel leuk om te zien, maar is een beetje een te grote attractie geworden. Je meerde alleen aan bij de hotels daar; en daar moest je dan weer in de souvernirwinkeltjes kijken (dat was in totaal 3x) terwijl ik helemaal niet opzoek naar souvernirs was. Verder vaarde je alleen tussen de huisen door. En na 2uurtjes was je ook alweer terug. Abomey-Calavi heeft verder niet veel te bieden, dus zijn we zondag maar weer terug naar Cotonou gegaan. Hier hebben Nannette en ik even rondgestruind op Marche Dantokpa ( heb stof gekocht, voor een wikkelrok) en daarna ergens gegeten. Hier kregen we een milk shake van een libanese jongen aangeboden en met hem zijn we daarna naar een van de duurste hotels in Benin gegaan. Waar hij trakteerde op een drankje. Voor donker keerde ik dan terug naar Calavi. Dus het was een beetje heen en weer gereis dit weekend maar jah het kost ook bijna nix om naar cotonou te reizen, nog geen 2euro.

Mijn werk is nog niet veranderd, en dus heb ik bij de organisatie om ander werk gevraagd. Nu kan ik donderdag beginnen bij een SOS kinderdorp ook hier in Calavi.

Moet stoppen want ben hier met een van de nonnen heengegaan en die wil terug duss........

Tot de volgende x

  • 26 November 2007 - 17:56

    Werdiena:

    Hah cool, heb dit keer de 1e reactie! (H)

    Je hebt het wel weer goed voor elkaar he;p naar een van de duurste hotels gaan en dan ook nog getrakteerd worden!

    Ik ben trouwens afgelopen weekend naar Hveen - de Graafschap geweest! :D (helaas met 2-3 verloren..) Maar wel leuk dagje gehad daar!

    Wordt er in Benin eigenlijk ook Sinterklaas gevierd? Nee zeker?:p
    Nouja, alvast veel plezier bij je nieuwe werk! Hoop dat het een beetje leuk zal zijn daar.

    xx!
    (vanuit een koud en regenachtig Veenwouden)

  • 26 November 2007 - 19:59

    Mem:

    hoi sietske
    succes met je werk in het SOS kinderdorp.
    Hoop dat je het daar naar je zin zult hebben.
    kijk naar een mailtje uit
    tut mem.

  • 27 November 2007 - 09:25

    Nienke Dij:

    Ja kijk ook naar een mailtje uit;p
    Nee doe maar rustig aan. En veel suc6 met je nieuwe job.. weer een leuk stukje hoor!!
    xx mij

  • 27 November 2007 - 10:44

    Heit:

    Waarom hebben die nonnen zo'n haast?
    Kunnen zij zelf wel internetten?
    Gisteravond gelijk gespeeld tegen R.Geest,maar zelf wel gewonnen.
    Dit werd ook tijd, na drie nederlagen.
    Ik denk dat wij nu niet meer degraderen.
    MIDDENMOOTER. Trouwens Heerenveen staat nog steeds vierde.

    Tûtsjes Heit.

  • 27 November 2007 - 14:18

    Yfke:

    Heey Sietske!
    Fijn voor je dat je aan ander werk kan beginnen! Hopen dat dat wat beter bevalt.
    Liefs Yfke

  • 27 November 2007 - 20:26

    Anke:

    Tering wat ben jij bruin geworden!;).

    Het ziet er echt heel leuk uit op de foto!! Kun je al echt góed frans praten eigs? Want dat lijkt me heel moeilijk om zo snel te leren. !!

    Maar succes verder nog!!!

    Echt leuk dat je deze site wat bijhoudt trouwens!:)

  • 28 November 2007 - 12:30

    Bianca:

    Hallo Sietske,

    Ik zag op je site dat jij bij SOS-Kinderdorpen gaat werken. Ik heb zelf in 2000, 2002 en 2003 ook in dat dorp in Calavi gewerkt. In 2005 en 2006 werkte ik full time in Benin en kwam wekelijks "mijn" kindjes bezoeken. Sinds februari werk ik in Mali, maar ik kom in februari weer definitief terug naar Benin.

    Sorry dat ik je zo overval op je site, maar als je het leuk vindt om meer te weten, moet je me maar even mailen op bianca_beks@hotmail.com

    Ben je al in het dorp geweest? Ik kom eind december voor de feestdagen ook nog "even" naar Benin, misschien dat ik je dan wel tegenkom in het dorp. Doe iedereen heel veel groetjes van me, vooral Femi uit huisje 8!

    Groetjes, Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 52211

Voorgaande reizen:

06 December 2013 - 26 Oktober 2014

coschappen in Tanzania

28 Augustus 2011 - 14 Oktober 2011

Canada 2011

04 Mei 2008 - 13 Juli 2008

Vakantiewerk Spanje

06 Oktober 2007 - 28 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: