de eerste week int kort - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Sietske Dantuma - WaarBenJij.nu de eerste week int kort - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Sietske Dantuma - WaarBenJij.nu

de eerste week int kort

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sietske

15 Oktober 2007 | Benin, Cotonou

de eerste week zit er op, kan het niet geloven dat ik hier nog maar een week zit. heb al zoveel gedaan en meegemaakt dat ik het gevoel heb dat ik hier al veeel langer ben. De eerste dagen had ik orientatiedagen, en woensdag begon ik dan met mn franse les. Die is van maandag tot en met vrijdag van 8u tm 12uur. ik heb een prive chauffeur naar school:p dezelfde zedmidjan haalt me elke ochtend op en brengt me erheen. De klas is leuk, veel afrikanen,verder 2 nonnen uit brasilie en van de filipijnen, 2jongens uit turkije en een man uit tsjaad. de lessen zijn niet moeilijk tot nu toe. t meeste weet ik al. s'middags ben ik dan vrij... Vrijdagavond ben ik met een frans vrijwilligerster nr een dansspectacle geweest, iedereen kan hier zo goed dansen!! daar leerden we een ander frans meisje en een belgisch/benins meisje en wat jongens uit congo kennen; hiermee hebben we na de tijd wat gedronken. Zaterdag ben ik naar Grand Popo gegaan, samen met Ilse een Nederlandse vrijwilligsterµ. In grand popo zat dan weer een ander nederlandse; Helaas regende het die dag en konden we niet een tocht over de rivier maken, dus toen hebben we bij een presentatie van de traditionele muzien en dans gekeken. Dat was een excursie vanuit een hotel daar. Dat viel mij tegen. Ik moest weer diezelfde dag terug, omdat ik s'avonds weer een feest had van juanita (mn gastzus) en haar vrienden. We zijn te eten geweest en na de tijd naar een nachtclub. Tenslotte zondag; toen ben ik met de fransaises en het belgische meisje naar een heerlijk zwembad geweest bij een hotel. Om daar te komen moest je over een zandweg met grote; diepen kuilen, dus je werd elke kant opgeschud. ( je moet er wat voor over hebben;)) Kortom een superdruk weekend. Tis allemaal even in het heel kort verteld, aangezien ik maar even de tijd nog heb. Zal later wel meer vertellen over wat ik hier allemaal wel niet zie, en meemaak....

kussss

ps bedankt voor alle berichtjes, echt super leuk!

  • 15 Oktober 2007 - 15:24

    Johannes:

    Hey Sietske,

    Leuk om je verhalen te lezen. Ben blij dat je gelijk je draai gevonden heb. Het is toch niet iets wat je zomaar doet. En al helemaal niet alleen zo ver van huis.
    Nog een fijne tijd in Cotonou en ik blijf je verhalen met plezier lezen.

    Groetjes, Johannes

  • 15 Oktober 2007 - 16:10

    Nienke Dijkstra:

    hée ik heb je stukje alweer gelezen super man!! Hier is het weer mooi.. heb nu vakantie.. Maar leuke verhalen, echt top! Suc6..x

  • 16 Oktober 2007 - 21:20

    Mem:

    geniet van je dagen, weken. Hier gaat alles zijn gangetje. Arend gezien op tv.
    pedro scoort tijdens trainen.
    heit verliest met dammen.
    tut mem

  • 18 Oktober 2007 - 11:40

    Diny:

    Heey sietske!

    ik mis je wel hoor;)! gelukkig heb je het naar je zin daar! Ben nu alweer benieuwd naar je volgende verhaal!!! een fijne tijd toegewenst meid!!

    -xxx- diny

  • 18 Oktober 2007 - 18:07

    Anita (Vellinga):

    Hee, ik heb je site op internet gevonden! Wat leuk dat ik zo kan volgen wat je allemaal doet, je klinkt ook zo enthousiast :)
    Ik hoop dat je een hele fijne en gezellige tijd hebt daar, en ik zal je zeker blijven volgen!

    Liefs Anita

  • 21 Oktober 2007 - 14:42

    Anke:

    Ik wil details (H). Ik hoop dat als je weer op msn bent je me meer kunt vertellen!

    Kuss

  • 22 Oktober 2007 - 07:49

    Heit:

    Gisteren met oom Tsjerk,Ronald en Jasper naar Alkmaar geweest. Wat een feest. In de 93e min.scoorde Alves de 0-1. Na de vele blikjes bier, hebben wij het afgesloten bij de chinees in Akkrum.
    Mem was hier natuurlijk ook bij.
    Oh ja, Ronald had de poule goed in onze bus.

    Veel groetjes en een dikke kus.

  • 22 Oktober 2007 - 14:17

    Nienke Dijk:

    Hée mooie foto hoor!! Echt super dat je die er nu op krijgt,...:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 52214

Voorgaande reizen:

06 December 2013 - 26 Oktober 2014

coschappen in Tanzania

28 Augustus 2011 - 14 Oktober 2011

Canada 2011

04 Mei 2008 - 13 Juli 2008

Vakantiewerk Spanje

06 Oktober 2007 - 28 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: