daar zit ik dan... - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Sietske Dantuma - WaarBenJij.nu daar zit ik dan... - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Sietske Dantuma - WaarBenJij.nu

daar zit ik dan...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sietske

07 Oktober 2007 | Benin, Cotonou

Hier is dan mn eerste berichtje vanuit het verre Benin.
De reis hierheen ging niet helemaal vlekkenloos; eerst al op schiphol kreeg ik te horen dat je maar maximaal 32kilo in een koffer mag, en ik had zo mn best gedaan om alles in een koffer te krijgen, die uiteindelijk iets meer dan 40 kilo woog dus moest ik op schiphol een koffer dr bij kopen en daar ongeveer 10 kilo in overhevelen. Gelukkig waren we ruim op tijd, dus dat viel nog te regelen. De vlucht naar Casablanca verliep goed. Naast me bij het raam zat een hele aardige marokkaanse Amerikaan die in marroko zijn familie ging opzoeken, die heeft me in casablanca even op weg geholpen en omdat ik al op schiphol mijn instapkaart voor de reis naar Cotonou had gekregen hoefde ik niet meer in te checken, dus het was alleen maar een kwestie van wachten. Een Nederlandse mevrouw klampte me aan en daar heb ik mn wachttijd mee volgepraat. Ik ontdekte dat ik niet de enige was die dat van die 40 kilo in een koffer niet wist,want zij had precies hetzelfde gehad:)Op de vlucht naar Cotonou maakte we een tussenstop in Lome (Togo) en toen was t nog maar 40min nr Cotonou, dat was de bedoeling tenminste, door het slechte weer in Cotonou (wat vandaag niet het geval meer is) konden ze niet landen; na paar keer rondgecirkeld te hebben besloot de piloot terug te keren naar Lome. Hier hebben we even gewacht totdat het weer verbeterde en toen zijn we aan de tweede poging begonnen. Gelukkig konden we met een ietwat harde landing nu wel landen. Zonder problemen bij de douane kwam ik dan ong. 3uur later aan in Cotonou. Hier werd ik opgewacht door 2 van de partnerorganisatie van AFS, bij 1 van hun zit ik nu de eerste maand in huis. communicatie verloopt wat moeizaam aangezien mijn frans niet zo goed is en hun engels niet:s Na een korte nachtrust omdat ik ongeveer 6uur mijn bed kon opzoeken brak voor mij mn eerste dag in Benin aan. Samen met mijn gastzus van SYTO zijn we achter op een zedmidjan (motor) door het verkeer in Cotonou geraced naar een giga markt, daar hebben ze rondgekeken en hierna zijn we nog naar een souvenirsmarkt geweest (art center) en hebben we ergens gelunchd. En nu zit ik dus voor t eerst in een internetcafe. Kan het eigenlijk nog niet geloven dat ik hier zit, en dat ik hier echt 6maanden ga blijven. Je zit hier echt in een zo andere wereld. Alles wat je van Afrika voorstelt is waar: Je ziet vrouwen in mooie gewaden en met grote
manden op hun hoofd (echt onvoorstelbaar dat ze dat kunnen), het is vies, stoffig druk en lawaaiig en echt drukkend warm. Nou dit is mn eerste verhaal uit Benin, tis redelijk lang geworden geloof ik:P Hopelijk gaat alles goed, en tot horens

Xxx

  • 08 Oktober 2007 - 08:43

    Folkje:

    He Sietske
    Je gaat vast een SUPER-tijd tegemoet. Kijk uit naar de foto's (ga je die op deze site plaatsen?)

  • 08 Oktober 2007 - 08:57

    Doetsje:

    Heej Sietske!!
    efkes in berichtje fanút Grins! ik haw frij oant healwei 2en ta, dus tocht: moat mar efkes sjen hoe it mei Sietske is..
    ik doch it efkes yn it frysk, wont silst ek wol es dyn nocht ha fan ol dot Frans!! ;)

    heel leuk om te sjen dost goed oan kaam bist, en dost sa snel ol in stikje skrieuwe koeste..
    mast er mar snel wer wot op sette, en miskien ol wat foto's?? bin wol neiskjirrich (is dot wol goed frysk skreun?? , vast net..)

    noh, in protte succes dere!!
    Groetjes Doetsje!

  • 08 Oktober 2007 - 11:31

    Yfke:

    Heey Sietske!
    Mooi dat je goed bent aangekomen en al zo snel wat kon plaatsen op je weblog! Ik zal t in de gaten houden!
    Heel veel plezier!
    Liefs Yfke

  • 08 Oktober 2007 - 13:48

    Aukje-Margriet:

    Heey Sietske!
    Van Nienke kreeg ik je link. Harstikke leuk zeg! Veel succes daar en geniet daar van je tijd! Ik hou je in de gaten!
    Groetjes van Aukje-Margriet

  • 08 Oktober 2007 - 14:08

    Mirjam:

    Hee Sietske:)

    Mooi dat je goed bent aangekomen!
    En heel erg leuk om jou verhaal zo op internet te lezen..
    En hoe duur was een smsje naar Nederland nou?
    Had ik wat gelijk..:P
    En bevalt het gastgezin wat? En wat betreft dat Frans dat zal vast wel goed komen, naarmate je er langer bent..:P
    Nou ja veel plezier daar nog.. we horen vast meer via de site..

    Kus Mirjam

  • 08 Oktober 2007 - 19:32

    Petra:

    Hey Sietske,
    mooi dat je goed bent aangekomen (en dat je hulp had bij het overstappen ;) ) Dat je zo snel al even een bericht(je) kon schrijven zeg, leuk. He, veel plezier en succes met de Franse taal en alles!

    Groetjes van Petra

    (O, ja het was erg gezellig vrijdag, wel een gek idee dat je dan nu al in Afrika zit)


  • 08 Oktober 2007 - 20:32

    Anke:

    Wauw Sietske!! Echt waar, wat gaaf!!

    Geniet ervan!! Want je voor je het weer zit je weer thuis!

  • 09 Oktober 2007 - 15:21

    Diny:

    Heey meid!!!

    Super dat je tog goed aangekomen bent!
    Hoop dat er snel weer een verhaal bij komt! Geniet er goed van!!

    veel lief diny

  • 09 Oktober 2007 - 18:11

    Nienke:

    Hey Sietske,
    ongelofelijk, je bent in Afrika. Zelfs al acheterop een motor door het verkeer geschuurd. Ben zeer benieuwd naar je volgende bericht en foto´s. Geniet ervan.
    Tut,
    Nienke

  • 10 Oktober 2007 - 08:33

    Erica:

    Heey

    jammer dat de reis een beetje tegen zat maar dan ben je toch uiteindelijk op plek van bestemming hopelijk ga je het naar je zin hebben maar daar twijfel ik niet aan.

    in de klimaat daar kun je je hopelijk snel aanpassen want dat zal wel even wennen zijn.

    Verder wens ik je nog veel plezier en zal af en toe even iets achter laten op je weblog.


  • 10 Oktober 2007 - 09:14

    Henk Stapert:

    succes daar Sietske .ik hoop dat je dr een onvergetelijke mooie tijd beleeft .

  • 10 Oktober 2007 - 17:28

    Klaske Veldstra:

    hey sietske,

    leuk dat je nu al op enn motor heb geraced. hopelijk krijg je het deze maanden super leuk.
    hoop dat de terug reis naar hier tocht iets beter verloopt.
    gek idee dat je zover weg zit.
    nou, hopelijk wordt je frans de komende tijd beter zo dat het praten wat makkelijker gaat.

    groetjes klaske


  • 10 Oktober 2007 - 17:36

    Lammy En Rinse.:

    hallo sietske

    veel succes daar bij de giraffe en de krokodillen. en wij hopen dat je veel ervaring mag opdoen. en leer ze daar maar korfbal dan kunnen we nog een keer uitwisselen. de groetjes daar

    Rinse en Lammy veldstra.

  • 11 Oktober 2007 - 19:31

    Werdiena:

    Heey Sietske!
    Vond het erg leuk dat ik zondag nog even met je kon praten! Maar wel een heel gek idee, jij hier zo ver vandaan en dan gewoon kunnen msnen met elkaar;p
    (ook al had je een raar toetsenbord xD)

    Maar hoe is het nu daar? Je moest deze week ook al beginnen met franse lessen toch? Lukt het allemaal een beetje?
    Iig veel succes en plezier nog!

  • 11 Oktober 2007 - 20:35

    Tante Thea:

    Heey Sietske,
    Blij te lezen dat je goed bent aangekomen,wij hopen dat jij daar een leuke tijd gaat beleven,pas goed op jezelf.
    Groetjes uit Driesum.

  • 12 Oktober 2007 - 16:10

    Sappie:

    op dit moment ben ik even in de winkel, ze zijn met hun allen uit eten met Pedro, ik las je site, een hele mooie ervaring lijkt me, hartstikke genieten Sietske, en maar veel foto`s maken

  • 13 Oktober 2007 - 18:22

    Heit:

    Net terug van de beurs Utrecht. Pedro is meegeweest. Mem is met een groepje meiden naar Borkum. Dus 1 dagje vakantie en dat heeft zij wel verdiend.
    Nu gaan Pedro, Mirjam en ik naar de verjaardag van Keimpe Klaas.
    Ik wens jou een goed weekend en hoop dat het je nog steeds goed bevalt.

    au revoir, Heit

  • 14 Oktober 2007 - 13:19

    Nineke Dijkstra:

    Hée ik wens je ook een goed weekend, bij korfbal vraagt iedereen he het met je is, veel belangstelling dus. Met mij alles prima, ,mooi weer hier, maar wel rustig, heb niet zoveel te doen nu de vakantie er is. Maar jah.. jij veel suc6 met je frans en ik stuur wel ns een lange mail.. Liefs mij:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 52212

Voorgaande reizen:

06 December 2013 - 26 Oktober 2014

coschappen in Tanzania

28 Augustus 2011 - 14 Oktober 2011

Canada 2011

04 Mei 2008 - 13 Juli 2008

Vakantiewerk Spanje

06 Oktober 2007 - 28 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: