de prairies - Reisverslag uit Regina, Canada van Sietske Dantuma - WaarBenJij.nu de prairies - Reisverslag uit Regina, Canada van Sietske Dantuma - WaarBenJij.nu

de prairies

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sietske

12 September 2011 | Canada, Regina

We hebben de bergen definitief achter ons gelaten. Het beeld vanuit de bus (we zitten namelijk voornamelijk in de bus) zijn nu eindeloze graanvlaktes en zo nu en dan een boerderij. Welkom op de prairies. Het is te begrijpen dat ons werd verteld dat je het midden van Canada wel over kon slaan. Het landschap is wat eentonig. Nog even terug naar de Bergen. Nadat we twee dagen in Calgary zijn geweest zijn we naar Banff doorgereisd. Het toeristische centrum van de Rocky mountains. Gelukkig loopt het toeristische seizoen op zijn eind, waardoor we de grootste massa hebben ontlopen. Banff ligt midden in de bergen en dus lag het voor handen om een berg te beklimmen. Dit keer wel helemaal te voet. Eerst een kleintje ter oefening (zo'n 1900 m) en daarna het echte werk van ong. 700 m klimmen en een totale wandeling van 5.8 km. Je kon ook met de gondel omhoog, maar dit bespaarde me 30 dollar xD. En je kon gratis met de gondel weer naar beneden. Het was wel zwoegen, maar op de top had je een geweldig uitzicht. De tweede dag gingen we naar Lake louise. We werden uitgezet bij het dorp en hebben met mensen meegelift naar het meer waarna het dorp is vernoemd. Een prachtig blauw meer omringd door bergen. Lang hadden we niet de tijd om ervan te genieten want 's middags werden we opgepikt om te gaan raften. Het was een stuimige, ijskoude rivier en was a lot of fun. De volgende dag reisden we verder naar Edmonton en de dag erop door naar Saskatoon. Terug naar het heden. Nu bevindt ik me in Regina (hier zijn we vanmiddag rond 16u aangekomen) en vannacht nemen we de nachtbus naar Winnipeg (bespaart ons een hostel:P). Dus de laatste dagen bestond uit veel reizen en er was maar weinig tijd voor site-seeing. Je beseft dat Canada echt een enorm groot land is als je, je voorstelt dat winnipeg pas op de helft van Canada ligt. Dus om Montreal te bereiken moeten nog heel wat kilometers worden afgelegd.

• 13 September 2011 - 01:58

Nienke En Pedro:

Wat een geweldige verhaal alweer. Lijkt mij echt een prachtig land om doorheen te reizen. Wat mooi dat jullie ook echt met lokale mensen dingen kunnen doen. Have fun!

P.S. Pedro zegt: ´´Ah Goeie!´´
    P.P.S Krijgen we ook foto´s te zien ;)

• 13 September 2011 - 04:37

Nien!:

H'ee topper! We hebben het druk met lezen weer een verslag van jou en van Nienke!
    Mooi dat jullie het naar de zin hebben!!

XXX

• 13 September 2011 - 05:52

Mem:

wat en energie!! gelukkig kunnen jullie uitrusten in de bus!

• 13 September 2011 - 10:23

Werdiena:

Leuk dat je ons zo op de hoogte houdt! :) En inderdaad, wanneer komen de foto's? (a) xxx!

• 14 September 2011 - 06:20

Diny:

Heey Sietske, Ik weet niet of mijn vorige reactie in beeld is gekomen. Als het een reactie zonder naam is, is hij van mij. Ik had gezegd veel plezier nog de komende tijd en ik ben stinkend jaloers. Het reizen klinkt fantastisch. We hebben veel verhalen te wisselen als je thuis bent. @ see you soon with a lot of stories!!! xxxx

• 14 September 2011 - 06:41

Heit:

Zo zo, jij maakt van alles mee. waterskieën, bergbeklimmen, raften enz. Het lijk wel survival. Nu, dit stuk reizen wat saai is, moet je voor lief nemen. gewoon de slechte momenten wegstrepen tegen de goede. Lijkt mij wel lekker warm daar. Enjoy you trip. dad kisses.

• 21 September 2011 - 22:56

Joy:

Het klinkt alsof het midden van canada een beetje op oost-groningen lijkt :P

leuk verslag weer, dat meer klinkt heel mooi :) Nog naar de Edmonton Mall geweest? (zo'n enorm winkelcentrum?)