the ' Rockies' - Reisverslag uit Kaslo, Canada van Sietske Dantuma - WaarBenJij.nu the ' Rockies' - Reisverslag uit Kaslo, Canada van Sietske Dantuma - WaarBenJij.nu

the ' Rockies'

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sietske

05 September 2011 | Canada, Kaslo

Hallo allemaal! Sinds vorige week woensdag verblijf ik bij kennissen van mijn vriendin die midden in de Rockie mountains wonen in een klein dorpje genaamd Kaslo. Kaslo ligt verscholen tussen de bergen aan een meer en is moeilijk zonder eigen vervoer te bereiken. Het is een uur rijden naar de dichtsbijzijnde stad Nelson, waar het busstation is. De mensen bij wie we nu logeren wonen nog eens buiten het centrum van Kaslo en wonen dus helemaal afgelegen in een houten huis tussen de bomen verscholen. Ze zijn nog heel zelfvoorzienend en het meeste eten komt uit eigen tuin. We zijn ontzettend gastvrij ontvangen en het echtpaar heeft ons op verschillende trips meegenomen. Zo hebben we een hiking gemaakt opzoek naar beren (helaas geen gespot), een berg beklommen (nouja alleen de laatste 2 km moesten we lopen) waar je op de top een fantastisch uitzicht had over de bergen, hebben we verschillende familieleden en vrienden bezocht, gebbq-ed bij buren, en hebben we een poging tot waterskieen gedaan (heb nog wel een paar extra lessen nodig:P). Wij zijn ook een dag naar Nelson gegaan. Nelson is een stad waar alle excentriekelingen zich hebben verzameld. Je ziet de meest vreemde types daar rondlopen. Het stadje is op zich niet zo bijzonder maar de inwoners daarentegen maken het zeker de moeite waard om er een dag te spenderen. Vanavond nemen we de nachtbus naar Calgary (een rit van 12 uren!) waar we een aantal dagen zullen blijven. Wij zijn daar ook uitgenodigd om een kijkje op een ranch te komen nemen, dus de volgende plannen zijn alweer gemaakt.

• 05 September 2011 - 17:11

Heit:

Jullie beleven wel heel veel. Alleen de beren zijn nog een beetje bang! ha ha. Nu, geniet er maar van.
    Trouwens een lekker temperatuurtje hebben jullie daar, vergeleken met hier, waar de regen om ons heen klettert. xxx from Fyslân

• 05 September 2011 - 17:40

Mem:

ik hoop dat je veel foto's maakt. ik wil die types en al die mooie uitzichten straks ook wel even bekijken!! tut mem

• 05 September 2011 - 17:50

Nannette:

Dag globetrotter,
    Wat bijzonder zo de melding binnen te krijgen dat je in Canada zit. We hebben elkaar blijkbaar lang niet gesproken :)
    Leuk dat je weer een weblog bijhoudt. Ik ben benieuwd wat je verdere plannen zijn!
    liefs Nannette

• 05 September 2011 - 19:30

Nienke:

Zo wat top! Pas maar op voor de beren!
    Have fun! Zoals je heit zegt hier weer regen, wind en oneer, Herfst dus!

• 06 September 2011 - 13:08

Mem:

je moet wel weer terugkomen.....
    Studentenkaart is binnen.
    geniet dus dubbel van je huidige leventje!!

• 06 September 2011 - 21:29

Joy:

Heel leuk om je verslagen te lezen! Grappig van die vreemde inwoners, ben ik wel benieuwd naar! Jammer dat jullie geen beren gezien hebben, het klinkt alsof het huis daar op een hele mooie plek ligt!

• 07 September 2011 - 09:13

Diny:

Heey Sietske!!

Het klinkt allemaal geweldig.. Als je terugkomt wil ik alle foto´s zien en verhalen horen!! Fijne tijd nog!!

dikke tut Diny

• 08 September 2011 - 13:32

Myriam:

Hey Sietske!!!
    Wat leuk alemaal... als dat ik nog nooit heb gezien mezelf!!!! Tot straks!! Tut